Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /var/www/mamila.sk/objects/forum/comment_page.php on line 5
Tabletky
Otázka
Dobrý den, mám 11 měsíčního chlapečka. Příkrm dávám 3 denně. Kojím na vyžádáni, docela často. Mám nedoslýchavost na levé ucho. Byla jsem hospitalizovaná v 7 měsíci těhotenství. Nedoslýchavost přetrvává, a teď se zhoršuje. Byla jsem u lékaře a předepsal mi Betahistin Aurovitas 25mg - 3x denně. Metypred 4mg - začínám na 4 tabletkách denně a 10 den končím na 1 tabletce. Nevím jestli mám pokračovat v kojení. Nechtěla bych o kojení přijít, proto jsem to ani moc neřešila, ale teď se to zhoršilo. Děkuji za odpověď.
Odpoveď
Milá Nikol,
betahistin nie je počas dojčenia ideálny, ale je možné ho veľmi dobre nahradiť - napríklad liekom s názvom Arlevert, prípadne Agapurin. Ďalšie možnosti zahŕňajú Lucetam. A tiež Cavinton je v poriadku. Takže požiadajte o výmenu betahistínu za napríklad Arlevert a pokračujte v dojčení. Betahistín nie je jediná možnosť liečby a má zmysel hľadať takú liečbu, aby ste mohli dojčiť.
Ak by ste potrebovali pomoc, môžeme vám odporučiť lekára ORL, ktorý rozumie dojčeniu aj liečbe vašej poruchy a dokázal by vám pomôcť tak, aby ste mohli pokračovať v dojčení, lebo vo vašom prípade je to možné.
Metylpred z hľadiska dojčenia nepredstavuje problém, tento liek nebude užívať bábätko spolu s vami. Kortikoidy, ktoré budete používať nijako nezvyšujú množstvo kortikoidov, ktoré sa prirodzene nachádzajú v materskom mlieku za bežných okolností. Nie je jediný dôvod na to, aby ste dcérku odstavili.
Prečítajte si aj tento článok:
Za odpoveď oceníme váš finančný príspevok.
Tím poradkýň o. z. MAMILA
Späť na zoznam otázokPoradňa dojčenia
4850 otázok a odpovedíPotrebujete podporu a pomoc s dojčením? Pýtajte sa, radi vám odpovieme.
prejsť do poradneNájdite poradkyňu
200 poradkýň pri dojčenína Slovensku a ďalšie v zahraničí. Nájdite si najbližsiu poradkyňu.
vyhľadať poradkyňuKniha o dojčení